Dél-dunántúli Kéktúra

Pesten kívüli élményeim

Kustánszegtől Becsvölgyéig

2022. november 15. 07:41 - fovarosi.blog.hu

Bő egy év kihagyás után folytattam a Dél-dunántúli Kéktúrát. A 11 órás IC-vel mentem le Zalaegerszegre, onnan busszal tovább Kustánszegre.
20220911-01-ddkektura.jpg

Mivel ott végeztünk tavaly, ott már ismerős volt a terep. Elementem a kemping előtt, az utca végében ott van a víztároló gátja. Az mellett találtam nyitva tartó büfét, a nagy Ho-Ho-Ho-nak dedikálva. Pont a büfé elé érve kezdett el szakadni az eső, úgyhogy nagy mázlim volt, hogy nem áztam szét. Ettem egy hamburgert, közben tovább is vonultak a nagy sötétkék fellegek. A kempinghez visszasétálva tértem rá a kékre, indultam el felfelé. Fentebb balra egy keskeny lépcsőn lehet felmenni a református templomhoz, ahonnan szép a kilátás, megéri a kitérőt. A kék felvezet a könyvtár épületéhez, az előtt van a bélyegző.

20220911-06-ddkektura.jpg

20220911-07-ddkektura.jpg

Nemsokára ki kellett térni a főútról, jól kijelzett helyen. A lejtést hamarosan emelkedés váltotta, széles földút vitt a megművelt földek között. Lent már egy rét fogadott, ott balra, majd egy kőszórt út szélén, egy hatalmas fánál jobbra kellett kanyarodni. 

20220911-08-ddkektura.jpg

20220911-11-ddkektura.jpg

Erdősebb rész vitt el egy zalai kuriózumig: egy rozsdás olajkútig. 

20220911-13-ddkektura.jpg

Ez után a jelzés kivisz az aszfaltútra, azon U alakban visszakanyarodva kell tovább menni. Hamarosan be is értem Kislengyel házai közé. 

Pár házzal beljebb balra tér ki a kék bélyegző jelzés, ahol egy ház tornácának oszlopára van kitéve a bélyegző, mellette egy helyi naiv festő Ludas Matyi jelenetével a falon. De van bélyegző az úttest túloldalán, a buszmegálló esőbeállójának sarkán is. Ennél a megállónál el is vitt jobbra a jelzés, a házakat elhagyva erdőben, fák között emelkedett a kissé saras út. Ez felvisz egy gerincig, ott jobbra kell rátérni arra az útra, ami lényegében egy hosszú gerinc mentén visz végig. Valamikor itt borospincék, hétvégi telkek és házikók sora húzódott, mára azonban jó részük elhagyottan, üresen áll. 

20220911-19-ddkektura.jpg

20220911-20-ddkektura.jpg

Ennek a szakasznak úgy a kétharmadánál jobbra egy kis temető sírjaira is ráleltem. 

20220911-23-ddkektura.jpg

Később a jelzés be akart vinni a fák közé, a csalánosba. Azt nyugodtan felejtsd el, mert az az ösvény már nem létezik. Maradj az autókkal is járt földúton, az szép ereszkedéssel levisz egy szélesebb útra, a végében egy szépen helyreállított, lovardás vendégházzal. 

20220911-29-ddkektura.jpg

Visszanézve az aszfaltútról

A vendégháznál a túloldalra átnézve szarvasokra, szarvasbőgésre lettem figyelmes, de a lemenő napban már nem tudtam jó fotót csinálni. 

20220911-28-ddkektura.jpg

Az aszfaltútra kiérve jobbra kell térni, ez az út folyamatos emelkedéssel felkanyarog a templomig. A templommal átellenben, a Barabásszegi Vendégházban remek szállást találtam. Pont a "fesztivál", családi összejövetel végére értem oda, úgyhogy nagy meglepetésemre nem csak szállással, hanem csülkös bablevessel, többféle ízesítésű prószával vártak. Köszönöm, Ágota! 

Ezt a szakaszt 2022.09.11.-én jártam be. Kérlek, hogy az azóta történt módosításokról értesíts hozzászólásban. Köszönöm!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ddkektura.blog.hu/api/trackback/id/tr1017945500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása